"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el." (Szent Ágoston)

Lány bőrönddel

Szlovénia, visszatérünk! Interrail 1-3.nap

Ljubljana, Piran, Portoroz, Bled

2018. szeptember 07. - tfruzsa

Bécsből, május 5-én kora reggel indultunk tovább első megállónk Ljubljana felé, hogy megkezdődjön a tényleges Balkán túra Interrail-lel. Amennyire pöttöm Szlovánia, annál több kedvesség és csoda található benne. :) Korábban Szlovénián mindig csak keresztül utaztunk a családommal, vagy buszos utakkal áthajtottunk rajta, most viszont végre szétnéztünk a szomszédban! :)

Első benyomásaink egyike, hogy szinte mindenki beszél egy kis angolt, aminek köszönhetően már nem voltunk annyira elveszve. Mindenki hihetetlenül segítőkész és barátságos.

Szombaton délután kettő körül érkeztünk Ljubljanába, a kb. Debrecen nagyságú szlovén fővárosba. Szállást a Fluxus Hostelben foglaltunk, aminek kedvező elhelyezkedése van, ingyenesen fogyaszható kávé, tea, egy-két alap élelmiszer, és ami nagyon fontos hihetetlenül tiszta, mindezt elég kedvező áron, ha alacsony költségvetésen utazunk.

A délutánt és az estét Ljubjanában töltöttük, ami elegendő a város megtekintésére. Laci barátom tippjének köszönhetően felmentünk a Neboticnik - Skybarba, ahonnan csodás képeket lőttünk a városról késő délután. Ha már pedig felmenegyük, akkor nyugodtan meg is ihatunk valamit, mivel nem egy drága hely, és így kicsit tovább van lehetőségünk élvezni a várost és a hegyek látványát, meg persze a naplementét is! ;)

A második napot, Piranban és Portorozban, a tengerparton töltöttük, amit egy volt csoportársam az egyetemről, Márk, Erasmusos élménybeszámolója ihletett! Innen is köszi, még egyszer.

Ljubljanából vonattal utaztunk Koperbe, ahol a kalauz felkeltett benünk a vonaton, hogy a következő megállónál át kell szállnunk egy másik vonatra, ott pedig egy vadidegen sietett a segítségünkre, és egy buszhoz vezetett bennünket, mert valamilyen oknál fogva a vonatok nem jártak, és pótló busszal tudttunk tovább utazni. (Plusz pont a segítőkészségért.:))

Míg Ljubjana inkább egy osztrák kisvárosra emlékeztetett, addig a tengerparton, mintha Olaszországba csöppentünk volna. Megtaláltuk az egyik legjobb tengeri herkentyűs éttermet, ahol már 5-10€ között válogathatunk az ételek között, ami után a 10 ujjunkat is megnyaljuk, és hozzá 1-2€-ért kávét és bort is kapunk. A hely neve: Fritolin pri Cantini, ha esetleg arra jártok! :)

Az utolsó napunkat, pedig a Bled tónál töltöttük, amit egy bő óra alatt körbe lehet sétálni. Ha már ott vagyunk, akkor a tó mellett természetesen fogyasszunk el egy Bled krémest -amit otthon csak krémesnek hívunk - hozzá egy kávét és elvezzük a pillanatot, és a kilátást.

A maradék szlovén óráinkat a Lesce-Bled-i vonatállomás éttermében töltöttük, ahonnan tovább zakatoltunk második országunk felé, Horvátországba.

Következő helyzetjelentés hamarosan érkezik Horvátországból! :)

Puszik, F

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.