"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el." (Szent Ágoston)

Lány bőrönddel

Lány bőrönddel

Itthon vagy Otthon

Svájc, Magyarország..

2018. augusztus 07. - tfruzsa

img_1499.jpg

Egy szó, de legalább ezer jelentés. Elérkezett az idő, hogy egy kicsit személyesebbre vegyem a figurát és egy kicsit érzelmesebb legyek, és ne csak az utazásaimról írjak mindig, bár tudom, az oldal igazából arról szól, de mivan, ha egy ponton az otthon is az utazás részévé válik, és a honvágy átalakul?..

 

img_1491.jpg

Kezdjük az elején! Miért is élek, dolgozok külföldön MÁR megint? Mi a csudát keresek ismételten Svájcban?

Decemberben az államvizsgám után összecsomagoltam, és másnap elindultam Svájcba, hogy immáron a negyedik szezonomat kezdjem meg ebben a gyönyörű országban. 23 évesen ott álltam egy diplomával a kezemben és fogalmam se volt, hogy akkor hogyan tovább, és sajnos vagy nem sajnos, de ezt már tudtam előtte egy félévvel, hogy ötlettelen vagyok/leszek az egyetem végén. Még kínai életem alatt írtam a korábbi munkaadómnak Svájcba, hogy diplomázás után, visszajönnék egy szezonra dolgozni. Milyen okokat hoztam fel magamnak, hogy miért akarok ismét ide visszatérni? Keresek egy kicsit több pénzt, mint Magyarországon. Hisz a szezon után ebből a pénzből tudok utána könnyedén utazni, és még félrerakni is. Na meg persze hogy síelhessek, egy egész téli szezonon keresztül. Meg, ha már 2000 méteren élek, mindentől elzárva, akkor talán lesz időm gondolkozni, hogy akkor merre is tovább?!

Persze ez nem jött össze, és a téli szezon után, újra kint landoltam Svájcban.
Akkor most ez lenne az otthonom? Jelenleg azt hiszem igen, vagy egy megálló a sok közül. Hisz minél többet látok a "kalandozásaim" során, annál többet akarok látni, és átélni. 

img_1502_1.jpg

Szezonális szállodában dolgozok, ami azt jelenti, hogy a csapat egy része cserélődik, hol gyakrabban, hol ritkábban. Szerencsésnek mondhatom magam, hisz a téli szezonos csapattal, egy családdá kovácsolódtunk. A szezon végén az új-zélandi srác azt írta a csapat fényképünk alá FB-on, hogy: „Home is the people, not the place” (– Otthont az emberek jelentik, nem pedig a helyszín.) És ez elgondolkodtatott. Fiatalságom ellenére, öt különböző országban éltem, számos különböző emberrel laktam együtt az elmúlt 5 évben, és mindig otthon tudtam magam érezni, vagy otthonomnak tudtam hívni az adott helyet.  

Szeretek hazamenni Nyíregyházára, kibiciklizni a Sóstóra, otthon lenni a szüleimnél, hisz ott nőttem fel, de már nem az az otthon, amit 19 éves koromig hívtam. Otthonomnak hívtam a 14 milliós Shenyangot is Kínában, ahol félévig éltem, de otthonomnak hívom jelenleg Kleine Scheidegget is 2.000 méteren, ahol összvissz három hotel és egy vasútállomás található.

Egy dán kollégámmal beszélgettünk, hogy az utazásainknak köszönhetően, mindenhol egy idő után otthonosan tudunk mozogni, és otthonnak tudjuk hívni az adott helyet. Persze, most valaki azt gondolhatja, hogy jaj fiatalok, kalandvágyóak, nem tudják mit beszélnek. Lehet. Bár az is lehet, hogy mi már másképp gondolkodunk, hisz láttunk, tapasztaltunk, nyitottak vagyunk a világra, a más dolgokra, és nekünk már nem elég a szülői otthon melege. 

Egy vasárnap este az egyik kollégámmal 2000 méterről feltúráztunk 2800 méterre, hogy egy menedékházban tölthessük az éjszakát, ahol elektromosság csak egy pár óráig van, fával lehet fűteni, pottyantós WC-ben lehet üríteni 2800 méteren, nem lehet zuhanyozni, és minden fogyasztás becsületkasszával működik. Otthon, kis hazámban Magyarországon ilyet még sose tapasztaltam, de most Svájcban, itthon igen. És olyan otthonosan éreztem magam, mintha mindig is az életem része lett volna. Valami új volt, valami más volt, valami csodálatos volt.

img_1474.jpeg

Szeretem Magyarországot, hisz az a hazám, ott vannak a gyökereim, de már nem csak az az otthonom.. Feltettem a szüleimnek is a kérdést, hogy mi is jelent Nekik, hogy otthon? A szüleim már egy jó ideje nem élnek együtt, és, ahogy én is, ők is változtak. Míg anya az örök mozgó, utazásimádó, könnyebben, megértette, ezt a frázist, hogy az emberek jelentik az otthont, míg apa, elfogadta, és megszerette, hogy én ilyen vagyok, de neki, mégis azaz otthon, ahol lakik már „ezer éve”, ahová hazamegy minden este..

Te elgondolkodtál már rajta, hogy mi is az, hogy otthon?
M
it jelent Neked a szó, hogy „otthon”? 

tf

Képek: Svájcból a jelenlegi otthonomról

Még több fényképért, irány az IG profilom-> tfruzsa

és az oldal már FB-on is megtalálható: Lány bőrönddel néven! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://lanyboronddel.blog.hu/api/trackback/id/tr5614166165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása