"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el." (Szent Ágoston)

Lány bőrönddel

Riga, egy baltik főváros felvirágzása

2018. január 04. - tfruzsa

Bár a harmadik baltik országba(Litvániába) nem jutottam el, azonban visszavonhatatlanul szerelembe estem Rigába, és bármikor visszamennék. :)

Kicsivel több, mint két napot töltöttem Rigában. Helsinkiből az Erasmus által szervezett csoportos úttal jutottam el a lett fővárosba 2015-ben. Először kompoztunk Tallinnba, majd tovább buszoztunk Rigába. Utólag kiderült, hogy ez a lehető legrosszabb ötlet volt, mivel már 40 €-ért is van retúr repjegy Helsinkiből Rigába, amivel egy óra alatt ott lehettünk volna, ahelyett, hogy majdnem az egész napot így utazással töltöttük. Alapvetően az árak hasonlóak, mint Magyarországon. Rigában is fontos szerepet játszik a turizmus, hisz egyre több nyugat-európai legénybúcsúztatóra és a kelet- és közép-európai partitúrára kerül itt sor.

img_3292_1.JPGRiga kicsit hazai érzéseket váltott ki belőlem, azzal az ellentéttel, hogy itt is szinte mindenki beszél angolul, csak úgy, mint Helsinkiben. Amit valljunk be őszintén, nálunk még  mindig nem igazán megy, mondjuk az is igaz, hogy a hangosan magyarázás Activityvel annál inkább. Riga a baltikum legnagyobb városa, több, mint 600 ezren élnek itt, azonban a modernség mellett, sikerült megőriznie az óváros részt is, ami már az UNESCO világörökség része. Lettország 1991-ig a Szovjetunió tagállama volt, 2004-ben Magyarországgal együtt az Európai Unió tagja lett. Az ország és a főváros rohamosan fejlődik, 2014-ben a Lonely Planet top 10 városa közé is bekerült, ahova érdemes ellátogatni.

Minden sarkon étterem, kocsma, kávézó, jobbnál jobb sütis helyek.. *.* megfizethető áron. Csodálatos kilátás nyílik a katedrálisból, de ha nem akarjuk kifizetni a 7-10€-s jegyet CSAK! a panorámáért, akkor az Albert Hotelt javaslom, ahol ezért az összegért sütit és kávét is vehetünk, a kilátás pedig már csak hab a tortán. :)

Esti programként, nyugodt szívvel tudom ajánlani a Nemzeti Operát (akár kocsma túraával (pub crawl) vegyítve), ahol mi balettot néztünk 5€-ért. Meglepetésre, pont a Magyarországon játszódó Raymonda darabot tekintettünk meg. Ez volt a második „operai előadásom”. Először operát a Bécsi Operaházban láttam, szintén valami ilyen nevetséges áron, most pedig a rigai balettot. Tudom, hogy sokan ódzkodnak tőle, de ezért az összegért érdemes kipróbálni, lehet valaki a végén még megszereti, és nem lehet arra fogni, hogy azért nem járok, mert túl drága. Nekem is felejthetetlen élmény maradt, és szívesen mennék újra.

Mivel a főbb attrakciókat szinte egy nap alatt megtekintettük, úgy döntöttünk irány a Bíícs novemberben. 3€-ért retúr vonatjegyet vásároltunk a tengerparti kisvárosba, Jurmalaba, ahol a hideg idő ellenére elég nagy élet volt. Egy német söröző/vendégház félében ebédeltünk saslikot, ami minden pénzt megért. ;) Sajnos nem emlékszem egy hely nevére, de itt egy kép róla, ha ara jártok, térjetek be! ;)

Ezután visszaértünk Rigába, ahol első kézből láttuk, ahogy Riga francia trikolorba borul, mivel pont jártunk a letteknél, amikor a párizsi események történtek 2015. novemberében, amikor több, mint 100 embert öltek meg több helyszínen, köztük a Bataclan színházban. #prayforparis

Elfogyasztottuk utolsó vacsoránkat a város egyik legjobb lett éttermében, ahol élőzene és isteni lett ételek tették még szuperebbé az utolsó esténket. Ezután búcsú iszogatás az egyik „Hard Rock Cafe” kocsmában, karaokeval és tánccal felturbózva… Ez a pár nap sajnos gyorsan eltelt, és reggel elindultunk vissza a finn fővárosba.

Ma már nagyon olcsón el lehet érni a 3 baltik fővárost (Vilniust, Rigát és Tallint), így ha valakinek meghoztam a kedvét, akkor érdemes a 3 országot egy túrában megtekinteni. :)

tf.n

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.